vineri, 19 august 2011

Wondering?

Ieri mi-am întrebat o prietenă dacă iubeşte şi este iubită. Mi-a răspuns că este iubită dar nu de cine ar vrea ea. Cunosc mult prea bine drogul acesta numit dependenţa de iubirea celui care te ignoră, care te face să te simţi atât de mic în comparaţie cu el, care se vede atât de mare şi puternic, doar pentru simplul fapt că are un avantaj faţă de tine: este iubit de tine şi o dată cu iubirea ta pentru el intervine şi ipocrizia faţă de impasibilitatea lui, acea cerşeală de mici atenţii, acea dorinţă de a-ţi arunca o firmitură pentru a trăi apoi săptămâni la rând din nimicuri. Ce ne face să ne dorim mereu şi mereu ceea ce altcineva nu vrea să ne ofere niciodată, ce ne face să ne risipim energia şi emoţiile şi sentimentele în vânt numai pentru a cunoaşte umilinţă şi tortura sufeltului?Iubirea ar trebui să fie recirpocă, să ţi se răspundă cu aceeaşi intensitate şi aceeaşi dorinţă, sau, de ce nu, cu o pasiune mult mai intensă decât a ta. Ar trebui ca pe cine iubim să ne iubească la rându-i, să simtă aceleaşi pulsiuni şi aceleaşi bătăi în piept, nu să se uite pieziş şi să se întrebe dar ce mai vrea acum de la mine? 
Situaţia ideală şi ferită de orice suferinţă s-ar rezolva foarte simplu prin reciprocitatea sentimentelor. Nu ar mai exista despărţiri, nu ţi s-ar mai rupe sufletul în mii şi mii de bucăţi, nu ar mai trebui să te îmbraci în haine de doliu pentru a-ţi arăta suferinţa pe la colţurile tot mai pline de oameni singuri şi nefericiţi, nu ar mai trebui să faci nimic din toate acestea pentru că ai fi liber să iubeşti. 
Ar trebui să se introducă o nouă pedeapsă pentru cei care sunt iubiţi şi nu le pasă. Dar, cum bine se ştie dragoste cu de-a sila nu se poate, închisorile sufletelor ar rămâne goale pentru că fiecare am iubit măcar o dată în viaţă pe cineva căruia nu i-a păsat de existenţa noastră şi fiecare am fost iubiţi la rândul nostru de cineva de a cărui existenţă nu ne-a interesat şi nu ne va interesa niciodată.

4 comentarii:

  1. http://dapreutescu.blogspot.com/2011/08/tragedia-provocata-de-iubirea.html

    RăspundețiȘtergere
  2. Am citit ceea ce ai postat chiar in ziua respectiva. Dar ceea ce sustine Pascal Bruckner (un prenume predestinat) in Luni de Fiere si ceea ce am scris eu (implicit tu) sunt doua lucruri total diferite. Desi incearca sa prezinte ideea de desuitudine a dragostei, ceva ce se bazeaza doar pe carnal, primitiv si animalic,nu surprinde esenta. Iubirea e mult mai mult, nu doar dorinta si placere, dar, din pacate moare si ea, o data cu celelalte atribute ale sale!

    RăspundețiȘtergere
  3. Eu citeam mut ce ai scris. Hm,chiar pari o fata inteligenta,cam peste medie. Insa da,mi voie sa cred ca Iubirea nu moare ..! POate doar in spiritele reduse si limitate,ce nu au inca capacitatea de a o 'stoca' .
    Sau de a intelege natura dinamica a iubirii. Sti,multi zic : 'aa,pai nu mai e ca la inceput,nu mai e fiorul ala'. Pai am innebuni daca am fi mereu cuprinsi de fioruri !
    Iubirea se schimba ,e ca viata,insa nu moare. Se transforma in ceva frumos,stabil,se impodobeste cu incredere,devotament..etc :) Cel putin ,asa gandesc eu ..

    RăspundețiȘtergere
  4. :) Nu lua sensul per se al termenului de a muri. Moartea nu inseamna neaparat disparitie, ideea de inexistenta. Nu la asta m-am referit. Ar fi trebuit sa inlocuiesc termenul cu "se transforma" si totusi si aceasta transformare in respect, in admiratie pentru cel de langa tine, are la baza o disparitie a ceva, a fiorului de care spuneai. De acord, am lua-o razna daca am simti cu aceeasi intensitate pe o perioada mult prea lunga de timp, dar, in aceeasi masura trebuie sa avem in vedere procesul de transformare al iubirii si forma ei finita. De aceea am spus ca iubirea moare, pentru ca exista multe relatii si exemple in care produsul finit al transformarii s-a soldat cu despartire sau divort. In aceste cazuri, din pacate, iubirea pentru persoana respectiva moare. Dar nu la modul general, ca am deveni incapabili sa iubim pe viata.:)

    RăspundețiȘtergere