joi, 28 iulie 2011

Conversaţii cu...

...mine aş putea spune, cu alte persoane, cu prietenii, cunoscuţii, cu trecătorii, cu un câine sau o pisică sau vreun alt animăluţ, depinde de preferinţe. Conversaţia face bine spiritului şi ideii de informare. Atunci când conversăm ne exprimăm ideile, temerile, aşteptările, unii chiar frustrările, alţii îşi exprimă punctul de vedere cu privire la ceea ce ne înconjoară şi tot aşa. Ce ne face să conversăm, să nu suportăm tăcerea pentru prea mult timp, să intrăm în dialog cu cineva? Cred că teama de a-ţi pierde capacitatea de a purta o conversaţie, formală sau informală, teama de a nu te face auzit, teama că s-ar putea ca numai tu să treci printr-un anumit eveniment, să fii singurul care s-a lovit de acea problemă, teama de eşec şi nu în ultimul rând teama de sine. Toate aceste temeri ne fac să ne dorim să conversăm, să ne expunem în cuvinte ceea ce de fapt simţim la un anumit moment din viaţa noastră. Experienţa şi simţul comun ne învaţă că dacă trecem printr-un anumit eveniment nu înseamnă că suntem singurii care fac acest lucru şi că cineva în mulţimea în care ne petrecem viaţa a mai trecut prin aşa ceva şi are idee cam cum ar putea să se sfârşească. Desigur pentru fiecare individ în parte sfârşitul vine în diferite forme pentru că nu poţi să ceri să fie totul echivalent.Desigur până la final drumul poate să fie acelaşi, circumstanţele pot să fie asemănătoare sau echivalente, dar,  pentru că suntem diferiţi unul de celălat şi pentru că experienţa noastră este diferită, finalul se va scrie cu totul altfel. Conversaţia este cheia aflării finalului, prin conversaţie poţi să-ţi faci o idee cu privire la posibilităţile pe care le vei întâmpina atunci când trebuie să tragi linie. O bună conversaţie te poate pregăti pentru ceea ce tu crezi că nu vei fi niciodată pregătit şi acest lucru se întâmplă datorită faptului că totul este supus ciclicităţii. Nimic nu se întâmplă fără să nu se mai fi întâmplat, căci dacă ne-am lovi de noutate nu am şti ce să facem cu ea, nici în plan personal şi nici în cel profesional. 

14 comentarii:

  1. asa e. totul e supus ciclicitatii..rrr, mi se incurca limba..cicicli..cilic..!:). UN ciclu apare,altul se incheie. Viata noastra e o succesiune de cicluri. De la particule subatomice la univers,totul e ciclic. Bine gandesti.

    RăspundețiȘtergere
  2. Recitind postarea mi-am dat seama ca am introdus un "l" in plus la ciclicitate!:))Mea culpa!
    Din pacate suntem supusi acelorasi tipare ca sa spun asa. Hegel in Sensul Istoriei a surprins foarte bine ideea ciclicitatii. Cat despre particule si subatomi, teoria monadelor este preferata mea. In fond, suntem doar particula, atom, apa, energie si ceva capilare. Doar ca nu suntem constienti pe deplin de acest lucru!:)
    P.S.: Multumesc pentru compliment!:)

    RăspundețiȘtergere
  3. nu cunosc teoria monadelor (uff,in farsit ceva ce nu stiu :D ), dar chiar o sa caut. Sunt atat de multe posibilitati. Si aproape totul e relativ. UNii zic ca realitatea,universul e o holograma. SI au si dovezi,se pare. Altii ca insasi corpul nostru e o proiectie a constiintei,o ILUZIE. Invataturile budiste,unele,de exemplu,asta afirma.
    Eu cred ca suntem mici bucatele dintr,un TOT universal. Picaturi dintr,un ocean,ce,candva,se vor reintoarce acolo. Pentru asta,insa trebuie sa experimenteze diferite existente,printre care si unele de fizicalitate. Stiu ca pare o metafora,insa ideea e aceiasi si in in planul material. \AM convingerea clara,ca in spatele particulei,atomului,sta ceva mult mai profund. Constiinta,spirit,suflet,zi oricum vrei,e ceea ce tine laolalta toti atomii din noi. Noi o numim forta de atractie,sau nush cum.. e doar VOINTA,cred eu :) uff,cat am scris

    RăspundețiȘtergere
  4. Monadoismul este exact ceea ce descri tu: de la o particula, numita monada (sau atom), pleaca un intreg sir de alte monade, care adunate creeaza ceea ce numim Universul.Asta este in esenta. Pentru aprofundari, te las sa te delectezi cu informatia pe care o gasesti:)
    Budismul intr-adevar ne trimite de vreo sapte ori (daca nu ma insel) pe acest Pamant-Purgatoriu pana a ajunge in Nirvana, starea suprema de purificare si de energie cand totul va fi unul!
    Foarte interesanta conceptia ta despre OM si mai ales despre faptul ca exista ceva acolo in spatele fizicii: suflet, constiinta, memorie, vointa, sau cum vrei sa-i spui. Daca nu ar exista ceva nu ne-ar durea si nu ma refer la rana din tesuturi ci la ranile acelea adanci care sunt acolo unde nu le vede nimeni.
    Partea cu Universul o holograma, suna cam inspaimantator, daca acest Univers este o holograma, eu ce sunt, o proiectie? Brrrr:)

    RăspundețiȘtergere
  5. hmm..o proiectie 'cornuta' ..? :/ just kidding. Poate esti,da,cel putin invelisul tau. Dar sunt convins ca exista ceva in tine,in noi,ce nu este deloc o iluzie. :)

    RăspundețiȘtergere
  6. :)) Ai ce ai cu ale mele coarne:))...scorpia din tine isi face simtita prezenta:D..intr-un sens pozitiv, bineinteles:)
    Idealistule!:)Exista mult mai multe in noi, doar ca trebuie descoperite!:)

    RăspundețiȘtergere
  7. Nuu, fereasca sfantul sa dau peste ale tale coarne..! nu mi,as permite sa ma iau de ele,sau de tine. pur si simplu,imi dadeam cu parerea :)

    RăspundețiȘtergere
  8. E hai ca nu sunt nici chiar atat de speriat, nici eu si nici coarnele mele!:)) Isi fac simtita prezenta doar atunci cand cineva se pregateste de atac. E instinctul de autoconservare!:)

    RăspundețiȘtergere
  9. am inteles. uite,arabia saudita se pregateste de atac ..! sau coreea comunista. deci trebuie sa ti le ascuti deja :P ..mai, nush,fac niste glume cretine de la o vreme :| . Nici eu nu vreau sa abuzez de spatiul tau virtual,dar imi place sa vb cu tine.

    RăspundețiȘtergere
  10. Uite un om matinal, credeam că sunt singura!:)) Imi face placere sa vorbim, nu abuzezi de niciun spatiu, nici macar virtual.:)Pana una alta aici daca nu iti convine de cineva dai un delete, mult mai simplu decat in realitate si ai terminat problema.
    Nu-mi place asta cu pregatitul de atac al Arabiei si cu atat mai putin al Coreei de Nord. Ma rog, Coreea e cam cu curu in sus pentru ca se pregatesc manevrele americane anuale cu fratii lor de la sud. Le va trece. De arabi nu stiu ce sa zic, aia s-au nascut sa lupte, cred:)
    Iti revii tu cu glumele pana la urma:)

    RăspundețiȘtergere
  11. eh,bateam campii..nu prea ma intereseaza politica mondiala. Ci vreau sa invat sa traiesc frumos. In armonie.Cu mine si cu ce e in jurul meu. Daca voi putea:)
    Sunt matinal,da. Daca vrei,ma poti trimite si dupa lapte,ceva,dimineata. Merg cu ochii inchisi !

    RăspundețiȘtergere
  12. :)) Mergi cu ochii inchisi cu conditia sa cunosti drumul, altfel, cred ca ar cam trebui sa-i ti deschisi!:)
    Sa traiesti in armonie, sau pentru muritorii de rand sa iti gasesti echilibrul, frumoasa dorinta, incercarea pe masura as putea spune. Nu multi reusesc acest lucru, desi incearca. Probabil vointa si motivatia joaca si aici un rol destul de important.

    RăspundețiȘtergere
  13. ba nu. imi place sa ma dau cu capul de obstacole.Asa, i feel alive :))

    RăspundețiȘtergere
  14. Yep si inca cum!!!:))Depinde de obstacol, ai grija totusi sa nu-ti provoci rani!:)

    RăspundețiȘtergere