miercuri, 4 ianuarie 2012

Questions

Definiţia binelui: cineva care încearcă să facă totul corect!Definiţia răului: cineva care face totul pentru a ieşi cum vrea el, dar acel tot se întoarce împotriva lui cu forţe duble, malefic şi diabolic, enervant şi critic, dubios de isteric şi peste măsură de manipulator. De multe ori încercând să facem bine, ne trezim că, de fapt, am făcut rău, nu pentru că am dorit răul, ci pentru că pur şi simplu acel lucru nu era destul de bun în acele momente. Ceea ce cred eu că este bine pentru mine, s-ar putea să fie rău pentru altul şi viceversa. Cine îmi delimitează şi îmi spune unde să trag linie, unde e graniţa între a răni pe cineva, prin fapte, gesturi, cuvinte şi a-ţi fi ţie bine?Egoismul oamenilor, dorinţa lor de a le fi lor bine şi celuilalt aşa şi aşa sau cum poate, depăşeşte limitele. Dar care sunt aceste limite?Cine le trasează?Cine le desenează pe portativul vieţii?Sunt o notă pe toată schema aceasta, un simplu punct pe partitura vastă a lumii şi totuşi simt şi am impresia că graniţa dintre bine şi rău, dintre iubire şi ură, dintre mine şi omenire este atât de fragilă şi atât de transparentă încât în orice moment o pot traversa.
Binele şi răul care se găsesc în interiorul fiinţei mele încearcă să se confrunte ori de câte ori în cale se ivesc ceea ce numim probleme existenţiale. Nu-mi plac deciziile, nu-mi plac impreviziunile vieţii, îmi plac planurile, raţionalul, ceea ce pot să prevăd, ceea ce cunosc şi ştiu că nu pot să sufăr după ce se termină. Deşi nu-mi plac surprizele viaţa m-a surprins de multe ori, mi-a demostrat rând pe rând şi temeinic că nu am dreptate întotdeauna, că ceea ce planific eu s-ar putea nărui într-o clipă. că tot ceea ce am sperat, visat, dorit s-ar putea să nu fie tocmai ceea ce am eu nevoie. În acele momente aş vrea să ştiu care parte a sufletului meu ar trebui să-şi facă simţită prezenţa: cea a binelui sau a răului?

2 comentarii:

  1. Pentru multi,binele inseamna raul "vecinului"!Desigur,sunt si oameni carora binele altora inseamna si bucuria lor,insa...Pare egoist,dar trebuie sa ne gandim putin si la noi,la ce inseamna sa ne fie noua bine!

    RăspundețiȘtergere
  2. Ai dreptate Codruta, de cele mai multe ori binele inseamna sa moara capra vecinului inaintea caprei mele care are raie!

    RăspundețiȘtergere